Netropolix Logo

Perfect werkende IT in jouw bedrijf?

Een dag in het leven van Customer service engineer Ynias

Van stagiair tot collega: Ynias is hiervan het perfecte voorbeeld. Zenuwachtig begon hij aan zijn spannende stage, nu geeft hij vlotjes opleidingen over onze software bij klanten! Ynias vertelt je graag meer over zijn dagelijkse bezigheden als Customer Service Engineer bij Netropolix.

Ynias Bensch

Van stagiair tot Customer service engineer

Voor ik bij Netropolix terechtkwam, zag mijn carrièrepad er iets anders uit. Zo was ik eerst twee jaar student Luchtverkeersleider en student Communicatie- en informatiesystemen bij Defensie. Aangezien informatiesystemen mij enorm aanspraken, begon ik erna aan mijn graduaat Programmeren. En mijn stage? Die deed ik bij Kempisch IT-bedrijf Netropolix. Ik hield me er voornamelijk bezig met programmeren, maar na mijn stage bleef ik echter plakken bij de Customer Service Engineers. En dat houdt heel wat in ...

Customer service engineer ... en Français?

Om acht uur ‘s ochtends start ik al aan mijn werkdag. Het eerste wat ik doe als ik aankom op kantoor, is het overlopen van mijn mails en afspraken. Daarna begin ik te bellen naar klanten, doe ik de nodige installaties en werk ik mijn tickets verder af. Op vaste dagen zijn er updates voor ons ERP-pakket ADMINd gepland, die ik in goede banen leid. Daarnaast kunnen klanten bij mij terecht voor vragen over onze softwarepakketten Syndesk, Rentdesk en ADMINd. Ik help hen daarmee verder, net zoals met het installeren van de laatste versies van onze pakketten. Zelfs vanop afstand. Maar deze gevarieerde job bestaat uit nog heel wat andere taken, zoals:

Bolletje 1.jpg

het verzorgen van de handleidingen;

Bolletje 2.jpg

het up-to-date houden van release notes;

Bolletje 3.jpg

het geven van opleidingen. Zo mocht ik zelfs naar Luik om uitleg te geven over software ... In het Frans! 

Bolletje 4.jpg

het bellen van potentiële klanten om een demoafspraak vast te leggen.

 

“Ik werk graag mijn tickets af.

Het geeft een fantastisch gevoel mensen te helpen.”

 

Fantastisch om mensen te helpen

Wat ik het leukste vind aan mijn job? Zeker en vast de opvolging van klanten. Ik luister graag of ze tevreden zijn over onze software en wat hen bezighoudt. Daarnaast is het opstarten van een nieuwe klant heel tof. Na dit enkele keren te doen, weet je precies welke vragen ze zullen stellen en kan je erop anticiperen. Als laatste is het werken aan tickets leuk. Het is fantastisch om mensen te helpen.

 

Mijn job zou ik dus omschrijven als:

 

  • Afwisselend
  • Uitdagend
  • Leuk

Vooral de combinatie tussen immo en software maakt dat het een uitdagende job is. Ik weet zelf nog niet alles over de immowetgevingen en elke dag leer ik bij. Je kan ook niet altijd alles weten. In het begin is dat even eng, net zoals het vele bellen met klanten, maar daar leer je mee omgaan. Met vallen en opstaan.

Mijn doel als customer service engineer

Om te leren omgaan met klanten, moet je beschikken over enkele eigenschappen. Het is belangrijk dat je klantvriendelijk handelt, dat je sociaal bent en dat je logisch nadenkt. Zolang je verbanden kan leggen en je doel is de klant te willen helpen, komt het wel goed.

Ben jij net zoals Ynias gepassioneerd door IT en wil je een sociale en uitdagende job? Dan is werken bij Netropolix vast iets voor jou.

EvelienHendrickx.jpg

Evelien Hendrickx   

Match Maker   

 

 

 

 

 

INSCHRIJVEN OP ONZE BLOGS?

 

HET KAN!

 

andere blogs, persberichten en events

content-view-module.png

Cloud

Public of private cloud: wat is het verschil?

Ga jij voor de public of private cloud? Of zit er misschien nog iets tussenin?

Data

Wat betekent de GDPR voor jouw bedrijf?

Voor veel bedrijven betekent de GDPR een extra inspanning. Maar er is meer ...

Cloud

Netropolix schiet DDA IT te hulp bij modernisering

Netropolix helpt softwarebedrijf DDA IT met overstap naar de cloud.

Netropolix

Rondleiding in Square One

Netropolix, Kempische IT-partner voor kmo's

Netropolix

Netropolix wint Voka Lokaal Award 2021

Met deze prijs plaatst het IT-bedrijf zich rechtstreeks voor de Prijs Ondernemen

Innovatie

3 zaken die je moet hebben in je moderne werkplek

Volgens Netropolix zijn er slechts 3 zaken die je moet hebben in je kantoor.

Software

De transformatie van internationale congressen.

Hoe zit het één jaar na corona met medische congressen?