logo-web-2_Tekengebied 1

Perfect werkende IT in jouw bedrijf?

3CX: de telefooncentrale in de cloud

Werk je van thuis uit, maar heb je geen telefoon van het werk? Kan je daardoor maar moeilijk intern doorschakelen? Of heb je te kampen met een slechte telefoonlijn? Met VoIP van 3CX ben je nooit meer onbereikbaar voor klanten, leveranciers en collega’s. Met deze moderne telefonieoplossing bel je gewoon met je telefoon, via een app op je smartphone of via de laptop en dát met eenzelfde nummer.

Wat is VoIP?

VoIP, of Voice over IP, betekent dat je belt met behulp van een IP-netwerk, of internet. Synoniemen voor VoIP zijn dan ook logischerwijze cloudtelefonie of internettelefonie. Beslis je dus om deze manier van telefoneren te integreren in jouw bedrijf, dan wordt de telefooncentrale naar de cloud gebracht.

Waarom kiezen voor VoIP van 3CX?

3CX is in vele opzichten het antwoord op vraagstukken die je vandaag tegenkomt tijdens het uitvoeren van je job.

 

Het belangrijkste antwoord is waarschijnlijk het feit dat je niet meer afhankelijk bent van je fysieke telefoon op kantoor. Je hebt je contacten namelijk altijd bij de hand. Werk je van thuis uit, dan kan je perfect intern doorschakelen met eenzelfde telefoonnummer vanop allerlei verschillende devices, zoals: 

  • je fysieke telefoon;
  • de 3CX app op je smartphone;
  • de 3CX app op je laptop;
  • 3CX in je browser.

De telefooncentrale kan lokaal gehost worden, in de cloud of in een datacenter. Belangrijk daarbij is te vermelden dat je volledig onafhankelijk bent van telefoonleverancier. Je kan dit dus eender waar afnemen.

 

Bovendien draai je elk nummer over de hele wereld met een lager vast maandbedrag. Zo bereik je iedereen makkelijker, goedkoper én met een hogere gesprekskwaliteit.

Voordelen van 3cx-telefonie

Er zijn veel redenen om over te schakelen naar VoIP van 3CX. Wij zetten er enkele op een rijtje:

  • bereikbaar voor elke klant;
  • bellen waar, wanneer en hoe je wil;
  • gebruiksvriendelijke app;
  • hoge gesprekskwaliteit;
  • je draait elk nummer over de hele wereld;
  • koppeling met Office 365 mogelijk, evenals koppelingen met contactlijsten, jouw CRM ...
  • mogelijkheid voor verschillende queues;
  • eenvoudig doorschakelen

Netropolix, jouw 3CX-partner

Wij hebben reeds gedacht aan jouw VOIP-plan. Werk je bijvoorbeeld met specifieke toepassingen, zoals een CRM-systeem? Dan zorgen we ervoor dat de op maat gemaakte integratie in jouw VoIP snel operationeel is.

 

Bovendien gaan we na welke telefoons er compatibel zijn met 3CX om jouw bedrijf de meest optimale support aan te bieden. Daarnaast is het installeren van cloudtelefonie meer dan het voorzien van enkele telefoons. Het belangrijkste onderdeel voor een goed werkende set-up is een stabiel netwerk en een redundante internetaansluiting. En ook daarbij helpt Netropolix je graag.