De digitalisering in bedrijven draait op volle toeren. Maar werk je met een digitaal toestel, zoals een laptop of pc, dan is het natuurlijk de kunst om deze ook up-to-date te houden. Daarom doen we binnen Netropolix aan Patch Management.
Patch management valt eenvoudig te definiëren als 'het updaten van toestellen'. Binnen de bedrijfsomgeving gaat dit van laptops tot servers. Een patch is letterlijk vertaald een update.
Maar waarom is het nu zo belangrijk om je digitale omgeving up-to-date te brengen en te houden?
In patch management maken we het onderscheid tussen twee soorten:
Bij Netropolix zorgen we ervoor dat de updates op de achtergrond gebeuren zodat jouw medewerkers hiervan geen last ondervinden. Zo worden serverpatches bijvoorbeeld vaak 's nachts gepland en de momenten voor toestelpatches worden op voorhand duidelijk afgesproken.
Heb je een 'IT op de Achtergrond'-contract, dan bekijken we samen tot op welk niveau er patches worden uitgevoerd en stemmen we op voorhand de juiste momenten af.
Patches worden altijd al dan niet goedgekeurd door een interne Patchtspecialist van Netropolix. Hij bekijkt of bepaalde updates nodig zijn en goed functioneren vooraleer deze worden doorgevoerd. Moeten er plotse urgente patches plaatsvinden? Dan gebeuren deze automatisch en kan jij op beide oren slapen.
Klinkt dit als iets voor jouw bedrijf? Twijfel niet en neem contact op.
© 2021 Netropolix
Prijzen zijn excl. BTW, incl. Recupel en andere bijdragen