Patch management in IT-infrastructuur

De digitalisering in bedrijven draait op volle toeren. Maar werk je met een digitaal toestel, zoals een laptop of pc, dan is het natuurlijk de kunst om deze ook up-to-date te houden. Daarom doen we binnen Netropolix aan Patch Management.

Wat is patch management?

Patch management valt eenvoudig te definiëren als ‘het updaten van toestellen‘. Binnen de bedrijfsomgeving gaat dit van laptops tot servers. Een patch is letterlijk vertaald een update.

Collega op zijn bureau aan het werk

Het belang van patch management in je bedrijf

Maar waarom is het nu zo belangrijk om je digitale omgeving up-to-date te brengen en te houden?

  • Om de laatste nieuwe features te gebruiken
  • Omdat er zich af en toe issues voordoen in (oudere) software
  • Vanuit security perspectief

Zo pakken we patch management aan

In patch management maken we het onderscheid tussen twee soorten:

  • Patch management van OS, Windows server of Windows 10
  • Patch management van apps van Windows, Acrobat, Java, Firefox …

Bij Netropolix zorgen we ervoor dat de updates op de achtergrond gebeuren zodat jouw medewerkers hiervan geen last ondervinden. Zo worden serverpatches bijvoorbeeld vaak ‘s nachts gepland en de momenten voor toestelpatches worden op voorhand duidelijk afgesproken.

 

Heb je een ‘IT op de Achtergrond’-contract, dan bekijken we samen tot op welk niveau er patches worden uitgevoerd en stemmen we op voorhand de juiste momenten af.

 

Patches worden altijd al dan niet goedgekeurd door een interne Patchtspecialist van Netropolix. Hij bekijkt of bepaalde updates nodig zijn en goed functioneren vooraleer deze worden doorgevoerd. Moeten er plotse urgente patches plaatsvinden? Dan gebeuren deze automatisch en kan jij op beide oren slapen.

Je online omgeving up-to-date houden?

Klinkt patch management als iets voor jou? Twijfel niet en neem contact op.

Schrijf je in

Tips en nieuws, elke maand in je mailbox.

Schrijf je in op onze nieuwsbrief & ontvang handige tips voor jouw IT!