logo-web-2_Tekengebied 1

Perfect werkende IT in jouw bedrijf?

Managed services voor jouw IT-infrastructuur

Managed services: een mooie term die betekent dat je enkele processen in je bedrijf gaat overhevelen naar een externe partij om een hoger niveau van efficiëntie te bereiken. In het geval van Netropolix betekent dit misschien wel dat je je IT (gedeeltelijk) zal outsourcen. Wij concretiseren graag wat deze managed services bij Netropolix inhouden om IT as a service aan te bieden. 

Patch Management: hou je bedrijfsinfrastructuur up-to-date

De digitalisering van bedrijven draait op volle toeren. Maar werk je met een digitaal toestel zoals een laptop of pc dan is het de kunst om deze ook up-to-date te houden. Daarom doen we aan Patch Management. Moet er een dringende update gebeuren? Dan slaap je op beide oren. Wij handelen het automatisch voor je af.

Periodiek onderhoud

IT moet niet 'goed' zijn, het moet uitstekend zijn. Zo uitstekend dat het op de achtergrond draait en jij je er niets van moet aantrekken. Om IT op z’n best te garanderen, doen we zelfs méér dan enkel IT. Netropolix onderscheidt zich door aanwezigheid bij jou op het bedrijf in de vorm van een System Engineer die regelmatig langskomt. Dit bezoek is cruciaal, want het leidt tot betrokkenheid, kennis en korte communicatielijnen. En dát is exact waar IT op de Achtergrond voor staat.

Back-up: de reserve-kopie van jouw data

Data is het meest kostbare goed van een onderneming. Een disaster recovery plan op maat van jouw organisatie is dan ook zeker geen overbodige luxe. Ons gespecialiseerd back-upteam adviseert, implementeert, monitort en verifieert constant de mogelijkheid tot het terugzetten van jouw gegevens.

Jouw bedrijfsinfrastructuur gedocumenteerd

Is jouw System Engineer op periodiek onderhoud geweest? Dan heeft hij vast weer heel wat taken afgestreept van zijn checklist. Wat onder andere die actiepunten precies waren, check je eenvoudig in onze documentatietool.

Technische redundantie: voorzie altijd een plan B

Je internetconnectie, databases, belangrijke documenten ... Je wil niet zonder vallen. Daarom zorgt Netropolix ervoor dat in de opbouw van jouw bedrijfsinfrastructuur in redundantie wordt voorzien.

Permanentie en bereikbaarheid bij IT-problemen

'Altijd bereikbaar': veel bedrijven vertellen het, maar laten al te vaak hun telefoon rinkelen zonder hem op te nemen. Ga je echter mee in ons 'IT op de Achtergrond'-verhaal, dan geniet je van échte service. Onze experts staan steeds klaar om jouw IT op de achtergrond te houden. Ontdek de twee mogelijke scenario's.

Service Level Agreements

Netropolix onderhoudt niet enkel graag haar IT-infrastructuur, maar ook haar klantrelaties. Daarom is het enorm belangrijk om jou als klant tevreden te houden. Dit doen we door SLA's in onze service na te streven

Monitoring van jouw IT-infrastructuur

Wanneer je bedrijfsinfrastructuur is opgezet, stopt het niet. Enerzijds komt onze technieker bij je langs voor IT-onderhoud, anderzijds monitoren we jouw servers, clients en netwerk, kortom, de hele IT-infrastructuur, om proactief te werk te gaan.