De Kempenaar
Over NTX

5 redenen waarom Netropolix (nu NTX) De Kempenaar moet worden

08/09/2020 - 4 min read

The word is out: Netropolix (nu NTX) is genomineerd als één van de drie finalisten van De Kempenaar. Dat is de prestigieuze ondernemersprijs die wordt uitgereikt door Etion aan een Kempisch bedrijf dat de regio op de kaart zet. Uiteraard zijn we enorm trots én willen we die trofee in de wacht slepen. We zijn er namelijk van overtuigd dat we hem verdienen. In vijf redenen vertellen we waarom.

1. Kempische geschiedenis en toekomst

Netropolix (nu NTX) is de fusie van twee rasechte Kempische bedrijven. COVR, gespecialiseerd in de ondersteuning van internationale medische en wetenschappelijke congressen en Netropolix (nu NTX), IT-partner voor kmo’s.  Beide bedrijven werkten samen sinds 2008. En acht jaar later geraakten ze aan de praat over een nieuwe locatie.

Maar niet enkel een gezamenlijke werkplek leek aantrekkelijk voor de zaakvoerders. Ook een aanvulling van elkaars competenties zou een meerwaarde bieden. In februari 2018 werd de fusie officieel gemaakt met een huwelijk, waarna de groep van een 70-tal medewerkers, gelukkig getrouwd, onder de naam Netropolix (nu NTX) verdergingen, op weg naar een mooie toekomst.

Prijs De Kempenaar

Creatie van werkgelegenheid

Meteen werden er plannen gesmeed voor een nieuwe locatie in Geel. Eind december 2019 werd de verhuis van de verschillende vestigingen een feit. Square One bevindt zich op een toplocatie tegenover Thomas More en biedt maar liefst 6 000 vierkante meter aan werkruimte. Het IT-bedrijf benut daarbij de eerste verdieping en biedt zo, in combinatie met thuis- en flexwerk, plaats voor 250 tot 300 werknemers bij Netropolix (nu NTX)! De rest van het futuristische gebouw is beschikbaar voor andere bedrijven die er hun Kempische werkplek willen creëren.

Toekomstbestendig en milieugericht

Naast de goede economische ligging werd er bij de constructie van het gebouw rekening gehouden met de toekomst en het milieu. Zo voorziet Netropolix (nu NTX) zich grotendeels zelf van zonne-energie en geniet het van een enorme hoeveelheid natuurlijk licht dankzij de grote lichtinval. Naast zonlicht maakt het eveneens gebruik van geothermie. Er is zelfs geen gas- of stookolieaansluiting voorzien. Naast Square One is er een gigantische wadi. Niet enkel mooi om naar te kijken, maar ook functioneel. Deze ‘vijver’ dient als buffer- en infiltratievoorziening. Mocht er ooit een brand de kop opsteken, kan de brandweer er snel water uit pompen.

 

Naast de milieugerichte bouw, zijn er tevens mobiliteitsinitiatieven: elektrische laadpalen en een fietsleasingprogramma. Zo moedigt het bedrijf niet enkel een milieuvriendelijke mobiliteitsoplossing aan, maar motiveert het tevens haar werknemers om te bewegen. Samen met de thuis- en flexwerkpolicy zal het gebouw zorgen voor een minimale milieu- en mobiliteitsimpact.

Laadpalen Netropolix

4. Zorgzaam met mensen

Netropolix (nu NTX) gelooft erin dat mensen het verschil maken. Daarom zijn er verschillende initiatieven om het werk bij Netropolix (nu NTX) zo aangenaam mogelijk te maken. Zo geeft thuiswerk en flexwerk medewerkers de kans om overdag even te ontspannen of naar de winkel te gaan. Bijgevolg krijgt de work-life balance de kans in evenwicht te komen. Daarnaast is er bij Netropolix (nu NTX) een Chief Happiness Officer aan de slag. De functie? Het welzijn en werkplezier van de medewerkers garanderen. Bovendien is er een feestcomité waarin collega’s Sinterklaas- en Kerstfeestjes, teambuildings en meer organiseren.

Als er nog één ding zeker is, dan is het dat de liefde van een IT’er door de maag gaat. Daarom is er elke dag Happiness Food in de vorm van gratis soep of een broodje. Op vrijdagavond zetten we met z’n allen het weekend in. Dat doen we door bij te babbelen met collega’s in onze bar of met een potje pool en een drankje. Maar food en drinks moeten er uiteraard weer af gesport worden. Daarom is er elke woensdag een sportsessie, gegeven door accountmanager Frank.

Ook wordt er bijzondere aandacht gespendeerd aan ergonomie, denk maar aan automatisch verstelbare bureaus. Zo wisselen de collega’s af tussen staand en zittend werken. Daarnaast zijn er flexibele zitballen, bureaustoelen van de hoogste kwaliteit en comfortabele zetels in de bar en inkomhal.

Bovendien zijn er interne opleidingen en er wordt aandacht gespendeerd aan persoonlijke ontwikkelingsplannen. Hierin stelt de medewerker samen met zijn afdelingshoofd een plan op met doelstellingen op zowel professioneel als persoonlijk vlak. Als laatste wordt er veel belang gehecht aan interne communicatie. Elke maand wordt er een interne nieuwsbrief verspreid met alle laatste nieuwtjes over de teams, projecten en events. Ook wordt er elke dag een thuiswerktip verspreid. Zo houdt Netropolix (nu NTX) de uitstekende werksfeer vanop afstand staande.

Prijs De Kempenaar
Werksfeer Netropolix
Prijs De Kempenaar
Prijs De Kempenaar

5. Duurzame relaties

Ondernemen gaat bij Netropolix (nu NTX) niet om keiharde concurrentie. Het gaat om het creëren van welvaart door een meerwaarde te betekenen voor klanten, medewerkers en de regio. Bovendien is het Partner in Education van Thomas More in de vorm van advies, jurywerk, projecten en stages.

Daarnaast zijn er samenwerkingen op lange termijn met onder andere leveranciers als Dell en Microsoft. In zulke loyale samenwerkingen neemt Netropolix (nu NTX) haar verantwoordelijkheid. Het kiest voor een bedrijf en blíjft ervoor kiezen. Maar niet enkel de samenwerking met leveranciers is duurzaam. Met de bouw van Square One zorgde Netropolix (nu NTX) ervoor dat het extra werkuren creëerde voor lokale spelers in de bouw, elektriciteit, warmtepompen en meer.

Deze bedrijven waren bovendien bijna allemaal klant van Netropolix (nu NTX). Een goede zakenrelatie is er dan ook een van wederzijdse loyaliteit en respect. Als laatste zet Netropolix (nu NTX) zich in voor de internationale organisatie voor IT-bedrijven in het Microsoft ecosysteem om verder te bouwen aan de duurzame relatie die zo belangrijk is voor beide partijen.

Emanuel van der Aalst

Meer weten over onze nominatie

Emanuel van der Aalst
Chief Evangelist / Marketing & Partnerships
Schrijf je in

Tips en nieuws, elke maand in je mailbox.

Schrijf je in op onze nieuwsbrief & ontvang handige tips voor jouw IT!