2018 was het jaar van de doorbraak. De volgende fase van ‘werken in de cloud’ staat overal op de agenda. KMO’s raken overtuigd van de meerwaarde. Het staat op de radar. In 2019 verschuift het accent en schakelen we een versnelling hoger. Want door alles te connecteren en te meten beschikken we over véél data. Gelukkig ook over meer rekenkracht: cloud power. 2019 wordt het jaar van artificiële intelligentie: deep learning en bots. Of hoe je als bedrijf data als hefboom gebruikt om extreem klantgericht te werken.
Belgische ondernemers kijken graag de kat uit de boom als het over technologie gaat. Het hoeft niet allemaal nu onmiddellijk die nieuwste ontwikkelingen.
2018 is het jaar van de ommekeer. Dit jaar ontdekte ook de Belgische bedrijfswereld de cloud. In 2010 was Netropolix er bij om Microsoft CEO Steve Balmer de belofte van de 'cloud' horen uit te spreken (vrij vertaald): "de reductie van kosten en complexiteit zodat je je als klant kan concentreren op je toegevoegde waarde."
Administratieve werkprocessen via de cloud staan al een tijdje niet meer ter discussie. Teksten schrijven, communiceren, presenteren, berekeningen maken. Werken in de cloud is wat dat betreft vanzelfsprekend. En waar dat nog niet zo is, staat het prominent op de agenda.
Naast de administratieve processen, schuiven stilaan ook de business en productieprocessen in de richting van de cloud. Internet of Things verrijkt je productiedata. Door je technische gegevens in de cloud te verbinden met externe data, krijg je véél nieuwe mogelijkheden.
Artificiële intelligentie (AI) gaat op zoek naar patronen in je data. Slimme algoritmes voorspellen tekorten in je stock, laten je preventief onderhoud inplannen of doen je intelligent aankopen. Op zich niets nieuws maar het wordt stillaan betaalbaar voor alle bedrijven.
De focus ligt in 2019 meer dan ooit op de klantervaring. En daar draait het om. Door een goede planning van je processen lever je een perfecte service. Beschik je over data en patronen, dan laat je processen efficiënter verlopen. En automatiseer je eenvoudig je bedrijfsomgeving.
In 2019 staat een blije klant centraal. Ondernemingen hebben steeds meer data en gaan daar slim mee om. Chatbots zorgen bijvoorbeeld voor een natuurlijke toegang op je data. Door de cloud is het toegangkelijk geworden voor alle bedrijven om hiermee aan de slag te gaan.
2019 belooft een spannend jaar te worden. Wij smeren onze benen in.
OOK MEER DOEN MET je DATA OF WIL JE EEN CHATBOT?
Emanuel van der Aalst
Chief Happiness Officer
Netropolix is een Kempisch IT-bedrijf dat houdt van haar System Engineers en Software Developers. In tegenstelling tot de traditionele IT consultancy bedrijven, zorgt het ervoor dat medewerkers als team worden betrokken bij elk project. Netropolix gelooft er dan ook in dat mensen het verschil maken en biedt daarom meer dan de standaard IT ondersteuning.
INSCHRIJVEN OP ONZE BLOGS? HET KAN! SCHRIJF JE HIER IN.
© 2021 Netropolix
Prijzen zijn excl. BTW, incl. Recupel en andere bijdragen