Officenter

NTX helpt tevredenheid Officenter mee de hoogte in

04/08/2020 - 6 min read

“Wij doen alles voor onze klanten en we doen dat onmiddellijk”. Dat is de situatie in de acht vestigingen van Officenter. Jaarlijks wordt er dan ook bij de 847 bedrijven die klant zijn een uitgebreide tevredenheidsenquête georganiseerd. Wat blijkt? De uitstekende IT helpt de tevredenheid mee de hoogte in! We spraken met Christa Jouck, CEO van Officenter.

Uiteraard weten we wat Officenter doet, maar kan je kort schetsen waar het concept achter Officenter voor staat?

Officenter is een businesscenter en wat wij bieden is flexibiliteit. Dat gaat van vaste kantoren tot flexkantoren, co-workingspaces en vergaderzalen. Dit alles is flexibel in tijd en ruimte. In tijd, aangezien we niet werken met huurcontracten: men mag zelf de periode kiezen. In ruimte omdat je op elk moment kan groeien of inkrimpen, naargelang de behoeften van het bedrijf. Daarnaast staan al onze acht centers ter beschikking voor jou. Kan je in Geel werken, dan mag je dat ook in Leuven, Antwerpen … We willen daarbij graag groeien naar 20 vestigingen.

Alles over Officenter

Waar maken jullie het verschil met andere businesscenters?

Veel klanten wijzigen nu (door corona) van formule, bijvoorbeeld van een vast kantoor naar een co-workingspace of van een grote bezetting naar een kleinere ruimte. Dat is de flexibiliteit die wij bieden. Veel klanten waren met de versoepeling van de coronamaatregelen ook enorm blij dat ze mochten terugkeren naar het Officenter. Daarnaast denk ik wel dat het ‘nieuwe werken’ een combinatie zal zijn van thuiswerken en naar kantoor gaan omdat de IT deze mogelijkheden biedt, maar mocht je dan toch naar kantoor komen, dan moet dat een fijne werkomgeving zijn. Daarom zorgen wij ook voor een leuke werkplek met eigen bistro’s, massagestoelen, barbecues … Wat dat betreft, scoren wij goed en zijn we een plaats waar mensen graag naartoe komen.

 

Daarnaast maken wij het verschil met ons businessmodel. Waar de meesten van onze collega’s gebouwen huren en diensten verkopen om die huur te betalen, zijn wij eigenaar van onze gebouwen. kantoor. Wij hoeven dus geen extra’s te vragen voor parking, kopieën, een extra vergaderzaal … Dankzij onze all-in formule is het duidelijk wat iedereen betaalt. Dat is een leuke manier om om te gaan met klanten. Bovendien worden onze contracten stilzwijgend verlengd aan dezelfde voorwaarden als de jaren voordien. Dat, samen met het feit dat onze focus ligt op klanttevredenheid, heeft als gevolg dat wij een retentiegraad van 85 procent hebben. Voor een businesscenter is dat enorm veel.

“Onze focus ligt écht op klanttevredenheid.”

Christa Jouck CEO Officenter

Klanttevredenheid nemen jullie erg serieus. Jaarlijks bevragen jullie daarom de klanten met een tevredenheidsenquête.

Wij doen alles onmiddellijk voor de klant en zeggen nooit ‘nee’ tegen hen. Klant IS koning. Ik weet dat dat bij veel bedrijven een holle slagzin is, maar wij nemen het erg letterlijk. Officenter werd dan ook als eerste businesscenter ISO gecertificeerd waarbij de focus volledig op klantentevredenheid ligt. Dat betekent dat er voor de volle 100 procent wordt voldaan aan de kwaliteitseisen. Die eisen zijn opgebouwd rond onze volledige werking. In de  tevredenheidsenquête vragen we specifiek naar hoe onze werknemers de telefoon opnemen of hoe ze de klanten opvangen. Dit gaat zelfs tot de parking, de poetsvrouw en de IT. Bovendien leggen we de lat erg hoog: onze baliedames bijvoorbeeld moeten individueel 90% scoren op de enquête … En er zullen altijd wel mooiere gebouwen zijn, betere locaties, misschien wel betere IT – maar daar twijfel ik aan – maar aan onze service kan niemand tippen.

Helpt de IT jullie ook in het behalen van een uitstekende score op deze enquête? Zie je NTX hier mee voor verantwoordelijk?

Absoluut, voor een heel groot deel zelfs. Toen we in 2010 startten, wist ik hoe een computer werkte, maar dat was het. We wilden enkel Wi-Fi in de vergaderzalen en elk kantoor had twee netwerkaansluitingen. De laatste tien jaar heb ik alles zien evolueren. In het begin hielp een collega vennoot ons met de IT, maar dat was zeker niet zijn core business. We groeiden verder en in 2015 hebben we met NTX aan tafel gezeten. We hebben gezegd dat we wilden groeien naar 20 vestigingen en dat alles professioneel moest worden. Zo werden alle verschillende sites verbonden, we kregen een datacenter in Diegem, alles is volledig redundant opgebouwd … Bovendien werkt NTX met haar IT op de Achtergrond concept volledig proactief. Dat zorgt ervoor dat mogelijke problemen vermeden worden en we nooit nog kunnen uitvallen.

 

We hebben daarvoor veel geïnvesteerd, maar het resultaat zien we ook in onze enquête. Sinds we samenwerken met NTX zijn de tevredenheidscijfers voor IT werkelijk de hoogte ingeschoten. En dat is niet altijd evident. Bij veel bedrijven is IT namelijk het zorgenkindje: een laptop werkt niet, het netwerk valt uit … Daarom zeg ik altijd tegen de klanten: “We hebben een hele goede partner die alles heeft uitgetekend en nog steeds monitort. Bovendien hebben we een enorm snelle verbinding én een interne IT’er.” Als mijn eigen IT zou uitliggen, vind ik dat niet erg, maar het moet voor mijn klanten werken. Daarom zijn we enorm tevreden met de keuze voor NTX. Dankzij hun proactieve aanpak, is uitvallen geen optie meer.

“We hebben heel wat geïnvesteerd in IT, maar dat zien we duidelijk in onze klanttevredenheidsenquête: die is enorm de hoogte ingeschoten.”

Christa Jouck CEO Officenter

NTX zorgt bij jullie voor de proactieve monitoring, interventiecontracten, Office 365 licenties … Kraakt er iets, dan krijgt NTX issues binnen. Wat is voor Officenter het grootste voordeel aan deze samenwerking?

Wel, alles moet gewoon werken en dat doet het. We hebben nog nooit een zwaar probleem gehad en dat ligt uiteraard aan de proactieve aanpak. Eén keer heeft een switch het begeven, maar daar zijn we op voorbereid: die liggen hier op voorraad en kunnen we snel vervangen. Al doende leert men. En hoe we nu IT-technisch georganiseerd en opgebouwd zijn, zitten we erg safe. Mocht er zich toch ooit iets voordoen, kan er enorm snel geschakeld worden. Bovendien verloopt de samenwerking tussen onze interne IT’er en NTX zéér goed, aangezien het ex-collega’s zijn. Dat is een meerwaarde voor zowel Officenter als NTX . Daar zijn we heel blij mee.

 

Ik hou van uitdagingen en hard werken, maar het moet op een toffe manier kunnen. Als je dan leuke partners hebt, maakt het dat eens zo fijn. Maar die partners moeten uiteraard de klanttevredenheid hooghouden. Met NTX kan ik gelukkig op beide oren slapen.

“Met NTX als partner kan ik op beide oren slapen.”

Christa Jouck CEO Officenter

2020 zal geen makkelijk jaar geweest zijn. Als je nu kijkt naar de toekomst, wat zijn dan nog belangrijke plannen voor Officenter?

Ons grootste doel is uiteraard het realiseren van 20 vestigingen. Bovendien zijn we al goed op weg, want nummer negen komt er binnenkort aan met een toplocatie op de Leuvensesteenweg in Zaventem. Dat ligt exact tussen Officenter Leuven en Vilvoorde. Deze nieuwe vestiging telt maar liefst 4500 vierkante meter aan werkruimte. Dit businesscenter is tevens het jongste en meest kwalitatieve gebouw dat we ooit kochten. We hopen dus dit jaar nog te openen.

Officenter

De tevredenheid in jouw bedrijf de hoogte in?

  • Snelle verbinding;
  • Proactieve aanpak;
  • Continue monitoring;
  • Volledig redundant.

Een proactieve aanpak: iets voor jou?

Een offerte of gewoon wat meer info? Je kan ervoor bij ons terecht.

Contact
Koen Vanlommel

Ook geïnteresseerd in IT op de achtergrond?

Koen Vanlommel
Zaakvoerder NTX
Schrijf je in

Tips en nieuws, elke maand in je mailbox.

Schrijf je in op onze nieuwsbrief & ontvang handige tips voor jouw IT!