Collega Liese en Julie voor Chains of Charity
Innovatie

PERSBERICHT: ze zijn bekend, de vzw’s die zullen strijden in Chains of Charity

07/07/2022 - 2 min read

Eindelijk is het zover, na lang wachten maakt Netropolix (nu NTX) de vzw’s bekend die elks hun eigen ‘Chain’ zullen representeren in Chains of Charity. Nu is het wachten tot 8 augustus voor de start van de campagne waarbij ondernemingen elkaar gaan nomineren om geld in te zamelen voor hun ‘Chain’.

Startschot van de campagne

Eind mei lanceerde Netropolix (nu NTX), met de steun van Stad Geel, Chains of Charity: een initiatief om goede doelen op een originele manier te steunen. Met die lancering gaf het Geelse IT-bedrijf het startschot voor goede doelen om zich te registreren. Vandaag maakt het bekend welke 10 goede doelen zich de ‘Chains’ van Chains of Charity mogen noemen.

Concreet idee

In analogie met de Ice Bucket challenge of zelfs een old school kettingmail, ontstond het idee om voor elk van de tien gekozen goede doelen geld in te zamelen via digitale ‘nominaties’ tussen bedrijven. Netropolix (nu NTX) zal voor elk van deze tien doelen het eerste bedrijf zijn dat geld doneert en een bedrijf nomineert hetzelfde te doen voor een specifiek goed doel. Dit bedrijf is in elke ketting natuurlijk een ander om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor hun ‘Chain’.

Ook niet genomineerde bedrijven of particulieren kunnen via de website een bedrag doneren voor hun favoriete ketting uit de wedstrijd. De finale ontknoping gebeurt op 15 december met een groot eindfeest.

Ontdek de gekozen Chains

De 10 ‘Chains’ van Chains of Charity

Maar wie zijn dan die Chains die zullen meestrijden in Chains of Charity? We stellen ze graag voor:

• Beyond the Moon
  • Helpingnet
  • Elkeen
  • Ouders van Overleden Kinderen
  • Avalympics
  • Muylenberg
  • MIN
  • Siddartha
  • Jeugdhuis De Vonk
  • Dimpnafonds

Bouw van platform

Nu de vzw’s bekend zijn, is het aftellen naar 8 augustus, want dan gaat de campagne officieel van start. In de tussentijd bouwt Netropolix (nu NTX) verder aan het platform van de wedstrijd, waarop zaken terug te vinden zijn zoals de verschillende goede doelen, informatie over de tussenstand en de mogelijkheden om geld te doneren.

Wie graag de ‘Chains’ beter leert kennen, abonneert zich best op de social media kanalen van het initiatief. De komende weken zullen ze namelijk de verschillende goede doelen kort voorstellen op Twitter, Linkedin en Facebook.

Julie Sannen

Graag meer weten?