Netropolix en Netflow behalen het Great Place to Work® label
Employee experience

Persbericht: NTX behaalt het Great Place to Work® label

25/07/2023 - 2 min read

Midden juli behaalde NTX (gefusioneerde IT-bedrijven Netflow en Netropolix) voor het eerst als groep het Great Place to Work® label. Het is een mooie blijk van waardering voor de genomen initiatieven die ervoor zorgen dat huidige en toekomstige medewerkers in de beste omstandigheden kunnen werken.

Wat is Great Place To Work® ?

Ieder jaar worden bedrijven die de juiste visie en mentaliteit hebben, in samenwerking met de Vlerick Business School, erkend met het felbegeerde Great Place to Work®-certificaat. Het Great Place to Work Institute® reikt deze certificaten uit aan bedrijven waarvan medewerkers als management een enquëte invullen. Deze volledig anonieme enquête meet belangrijke aspecten zoals vertrouwen, trots en plezier binnen de organisatie, met als doel goed werkgeverschap te erkennen en te belonen.

Mooie bekroning van een fusie

Het is niet de eerste keer dat het IT-bedrijf meedeed. Vorig jaar behaalde het bedrijf, toen als Netropolix, al het label als blijk van hun inzet en initiatieven. Omdat ook voor de nieuwe groep een goede werkomgeving hoog op het prioriteitenlijstje staat, deed het gezamenlijk mee aan het Great Place to Work® traject.

In juni werden de enquêtes verspreid onder alle medewerkers via een anonieme link en in juli ontvingen ze de uitslag: de nieuwe groep mag een jaar lang het Great Place to Work® label dragen.

Waardevolle cijfers

Alhoewel de fusie nog relatief jong is, voelen de medewerkers zich al echt thuis. Maar liefst 90% van de collega’s geeft aan dat er een sterk kameraadschap heerst binnen het bedrijf. Daarnaast geldt er een algemene tevredenheid van 83% en vindt 89% van de medewerkers dat NTX een welverdiende Great Place to Work® is.

En wat met de toekomst? Als Great Place to Work® zal de kersverse onderneming blijven investeren in de groei en ontwikkeling van haar medewerkers. Het bedrijf blijft inzetten op de gelijkheid en samenhorigheid van de onderneming over alle locaties heen. Tot slot nemen ze de waardevolle feedback mee en laten ze weten dat het op regelmatige basis bevragingen zal doen om op die manier korte lijnen te houden met alle teams.

Aïda Sels

Heb je vragen over het artikel of over onze werking?

Aïda Sels
Chief Hapiness Officer