Digitale jobbeurs
HR

Een dag in het leven van Customer succes manager Bieke 

11/03/2022 - 3 min read

Team cmOffice, het team dat instaat voor het technisch ondersteunen van internationale medische en wetenschappelijke congressen, draait op volle toeren. Bieke, Customer succes manager bij Netropolix, zet zich in om het overzicht te bewaren en ruis op de communicatie te vermijden. Ze vertelt je er graag meer over.

Klantencontact & psychologie

Na mijn studies Toegepaste psychologie ben ik meteen begonnen als uitzendconsulente. Daar groeide ik door tot officemanager: een rol waarin klantencontact centraal staat. De kennis van mijn studies en de ervaring van mijn job in de HR is de perfecte combinatie om als Customer succes manager op terug te vallen.  

Reeds overtuigd van werken bij Netropolix?

Check onze vacatures.

Solliciteer nu!

Aansturen, coördineren & controleren

Mijn dag begint altijd vanuit mijn mailbox. Als ik daar niet kijk, ben ik niet op de hoogte van alle lopende zaken. Aangezien we zoveel internationale klanten hebben, waarbij contactpersonen over de hele wereld zitten, is dat een cruciaal onderdeel van mijn dag.  

Nog zoiets belangrijks is het checken van mijn agenda. Daar kijk ik of ik meetings ingepland heb die dag. Zo moet ik af en toe een kick-off meeting hosten bij de start van een nieuw congresproject. Zo’n project is volledig gebaseerd op wat wij het project implementatieplan noemen. In mijn rol is het een van de belangrijkste tools die ik steeds met de klant overloop. Op die manier kan ik zien wat ze verwachten van ons 

Wanneer ik uit zo’n meeting kom, heb ik weer heel wat te communiceren naar collega’s, klanten, leveranciers … Ik ben een tussenpersoon die aanstuurt, coördineert en controleert. Als klanten met vragen zitten, spreken ze mij aan en zorg ik ervoor dat ze een zo goed mogelijk antwoord ontvangen. 

“Als klanten met vragen zitten, spreken ze mij aan en zorg ik ervoor dat ze een zo goed mogelijk antwoord ontvangen.”

Bieke Customer succes manager

Altijd op de hoogte

Het leukste aan mijn job bij Netropolix is dat ik altijd in contact sta met klanten en collega’s. Daarnaast heb ik verantwoordelijkheden: ik moet op de hoogte zijn en anderen op de hoogte stellen. Dat brengt veel variatie met zich mee. Als ik mijn rol binnen het team zou moeten beschrijven, zeg ik: 

  • Interactief 
  • Uitdagend
  • Gevarieerd 

Structuur creëren

Als je aan de slag wilt als Customer succes manager moet je zeker en vast punctueel en gestructureerd zijn. Op sommige momenten lopen er verschillende congressen door elkaar. Dat gaat gepaard met een overvolle mailbox … Het kan soms verwarrend zijn, maar als je gestructureerd werkt, is dat geen probleem. Daarnaast is klantvriendelijkheid belangrijk. Ook al krijg je honderd keer dezelfde vraag, help mensen met een lach, laat zien dat je open staat voor vragen en dat je bereikbaar bent. Als laatste moet je uiteraard goed Engels kunnen, aangezien we met mensen van over de hele wereld werken. Je moet je dus kunnen behelpen.”

Klinkt werken bij Netropolix ook als iets voor jou? Contacteer ons vandaag nog en wie weet word jij de nieuwe collega van Bieke! 

Evelien Hendrickx

Ook aan de slag bij Netropolix?

Evelien Hendrickx
Matchmaker
Schrijf je in

Tips en nieuws, elke maand in je mailbox.

Schrijf je in op onze nieuwsbrief & ontvang handige tips voor jouw IT!